A domainnév lényegében a honlapunk címe, melynek segítségével a potenciális ügyfeleink megtalálhatják a website-unkat. De milyen domainnevet válasszunk a honlapnak?
Az egyik legfontosabb tényező, hogy az emberek könnyen emlékezzenek a domainnévre. Sok cég követi el azt a hibát, hogy a már egyébként is nehezen megjegyezhető cégnevet adják meg domainnévként.
Pl. ha van egy vállalat, melynek neve KCBH Systems, gyakran hajlandóak egy hasonló domaint választani: kcbhsystems.hu. Ez azonban, valljuk be, nagyon nehezen megjegyezhető. Ha ez a vállalat tegyük fel kormányműszoftvereket gyárt, érdemes elgondolkodni egy ilyesmi domainen: kormanymuszoftver.hu. Persze ettől függetlenül megvehetjük a kcbhsystems.hu domaint is, s átirányíthatjuk a kormanymuszoftver.hu-ra.
Sok cég használja a nevében a system/systeme szavakat vagy a management/menedzsment szavakat. Ha ezeket a domainnévben is használjuk, problémát okozhat, hiszen, ha kimondjuk, mindig magyarázkodnunk kell: „A webcímünk www.lpmanagement.hu – managementként írva.” Vagy használjunk más webcímet, vagy lefoglalhatjuk mindkét domaint (lpmanagement.hu és lpmenedzsment.hu), s egyiket átirányíthatjuk a másikra.
Gondoljunk bele, hogy a domainnevet nem csak írásban fogjuk használni, de hivatkozunk rá az ügyfeleknél, bemondatjuk a rádióban stb. Ezért nem túl szerencsés, ha nehezen érthető: így például gondoljunk arra, hogy a b/p, m/n, d/t párokat könnyen össze lehet téveszteni, így egy mbt.hu domain helyett a felhasználónál könnyen előfordulhat, hogy nbt.hu-t, mpt.hu-t stb. ért.
Gondoljunk bele, hogy a domainnevet nem csak írásban fogjuk használni
A rövidebb domainek jellemzően könnyen megjegyezhetőek – persze ez nem azt jelenti, hogy egy hosszabbat nem tud könnyen megjegyezni az internetező, ha egyébként a többi feltételnek megfelel. Egy ablakszigetelesbudapest.hu domaint, még ha hosszabb is, könnyen megjegyez az ember, míg egy ktgh.hu-t, hiába rövid, nehezen. De feledjük el az olyasmi domainneveket, mint a ktgablakszigetelesbudapest.hu vagy ablakajtohoszigetelesbudapest.hu – ez azért már túlzás. Ráadásul azt is vegyük figyelembe, hogy minél hosszabb egy domainnév, annál könnyebb hibát véteni a gépelésekor. Állítólag a kevésbé gyakorlott gépelők átlagosan minden 7. karakterben vétenek hibát!
Az 1-es szám és az l betű, vagy az l és az i betű bizonyos betűtípusok használata esetén könnyen összekeverhető. Ha a domainnevünk egyébként értelmes szó, például liliom.hu, nem nagyon kell emiatt aggódnunk, de ha pl. p1.hu, bizonyos betűtípusok esetében pl.hu-nak olvasható. Gondoljunk csak bele, hogy egy magazin beszámol a tevékenységünkről, odaírja a honlapcímünket, az emberek viszont nem fognak megtalálni, mert félreolvassák: bosszantó.
A számunkra fontos kulcsszavakat két okból is célszerű használni. Az egyik, hogy az internetezők könnyebben fogalmat alkothatnak arról, mivel is foglalkozik a cégünk. Így pl. a www.chc.hu helyett jobb a chcgrafikus.hu, de ha például elérhető a grafikaistudio.hu, még jobb, hiszen nem csak elárulja, mivel foglalkozunk, de könnyen megjegyezhető is. A kulcsszavak használata ráadásul keresőoptimalizálási szempontból is jó, hiszen ez is elősegíti, hogy előkelőbb helyet érjünk el a keresőben (önmagában persze ez nem elég).
Sajnos hiába is választanánk ki a számunkra tökéletes domaint, ha azt már más lefoglalta. Azt, hogy egy domain elérhető-e, itt tudjuk ellenőrizni.
Kérjen ingyenes árajánlatot. Írja le röviden, milyen honlapra lenne szüksége, s adja meg telefonszámát, hogy néhány részletet, ha szükséges tisztázhassunk - s már meg is kapja az árajánlatot.